Etiketter

måndag 18 oktober 2010

Miami Beach

Här sitter Oskar och jag nu på Miami Beach och sörplar drinkar till ljudet av vågorna. Vintern känns långt borta, och Finland och vardagen likaså.





Not! Men nog har jag en fantastisk helg här i Helsingfors ändå tillsammans med Oskar och gamla godingar jag träffar här.
En rolig och mycket trevlig helg har just flutit förbi, med mommos 80-årsdag som huvudevent. Lunch på lördag tillagad av mammas goda vän Kika och hennes dotter.  Deltagare var mommo och hennes släktingar i nedåtgående led, plus några äsklingar (i form av gemål och en pojkvän). På kvällen fyllde vi tillsammans åter våra magar på restaurang.

På söndagen gick hela gänget på högmässa i Johanneskyrkan, vilken fick en oväntad kryddning. Till följd av TVdebatten i tisdags om homosexualitet inom kyrkan så gästade, förutom vi, kören och några tanter och farbröder, YLE gudstjänsten. Bra timeing kan man ju säga! På kyrkkaffet efteråt så hamnade Erik framför kameran. Inte helt otippat om jag får säga det själv, men i det stora hela, vad var oddsen?

Så till idag. Jag är lite snuvig hemma hos Oskar medan han är på MMA-träning, en blandning av olika kampsporter. Snart får jag spö!

Imorgon far vi till Tallinn!

Tjaaba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar