Etiketter

fredag 11 februari 2011

100 saker, 1 dag, 1 Elin

Jag har producerat, konsumerat och planerat, dagen idag.

Vissa dagar hinner man med massor av saker. 7 timmar av min dag har gått åt textkompetens-studentprovet, inklusive färdtiden. Ikväll höll vi vår första danskväll på högtomt. En nätt skara deltagare mer erfarna och nybörjare deltog, helt super blev det. "Tänk vad man kan göra, från ingenting" sade Marie efteråt. Faktum är att vi har lokal och maskineri till förfogande, men idén och initiativet kom från noll och gick till hundra.  De erfarenheter man får av nåt man skapat ger inspiration och iver till att utveckla, utöka och göra mer. Så, till att börja med ska vi fortsätta hålla danskvällar varannan fredag. Andra idéer tar slut på samma plats som himlen, gäller bara att sätta dem till verket, i ett senare skede. Just tänker jag vara nöjd att vi trotsade motgångarna och fick igenom första danskvällen.

Nu har Karin påbörjat sin slummer i min säng, jag ska gå och slumra jag med. Imorn är det kalas som gäller, 2 blivande 18åringar och en helsingforsbördig 13åring ska födelsedagsfiras. Midnattsbaket pannacottan ligger i kylen, lite havtornssylt på den och vi har en underbar efterrätt att se fram emot imorgon.

Godnatt!

5 kommentarer:

  1. Skulle gärna joina nästa danskväll om jag befinner mig på holmen!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! Se till att pallra dig hit den 25e! :)

    SvaraRadera
  3. Är faktiskt där då! Var? När? Hur?

    SvaraRadera
  4. Vad roligt! På högtomt i Östra saltvik, klockan 19! Har du nån bra cd kan du ta med den, har du en intresserad kompis som också vill komma så är den också välkommen! :) Dansar Gustav?

    SvaraRadera
  5. Okej, ska kolla! :)

    Tyvärr inte, och han är inte hemma. Kan få med mig någon tjejkompis, men killar som dansar brukar annars vara en bristvara tråkigt nog.

    Vi hörs!

    SvaraRadera