Etiketter

onsdag 16 februari 2011

Om 18årsdagen, och varför du aldrig vill uppleva den igen, och varför du ångrar att du någonsin över huvudtaget var med om den.

Till Karin och Marie, och alla andra 18åringar därute
Melodi : Cornelius Vreeswijk - Mördar Anders


Storasyster det är jag det är jag
Storasyster det är jag det är jag
Storasyster det är jag och nu bugar jag idag
Enligt traditionens lag
Ack o ve.

Liten Karin hon är här, hon är här
Liten Karin hon är här, hon är här
Liten Karin hon är här, hon är här
Hon som var mitt lilla bär
Nu se så stor hon är
Ack o ve!

Även Marie har blivit stor, blivit stor
Även Marie har blivit stor, blivit stor
Även Marie har blivit stor,
Men ej så stor som många tror
Jag har än större skor
Ack o ve!

Folket samlats har i ring har i ring
Folket samlats har i ring har i ring
Folket samlats har i ring
För att se glädjen flyta kring
Men jag fattar ingenting
Ack o ve!

För vad ska det bli utav det här, av det här
Vad ska det bli utav det här, av det här
Vad ska det bli utav det här,
När nymyndigheten innebär
Plåga och besvär
Ack o ve!

För om Marie går och blir kär och blir kär
Om du Marie går och blir kär i nån Pär
Bli då ej kär i honom här
För han är säkert som såhär
Och såna vill jag ej ha när
Ack o ve!

Och om Karin blir kär, blir kär
Och om Karin blir kär,blir kär
Och om Karin blir kär
Är det säkert i samma Per
Han vill vi ju ej ha när
Ack o ve!


Eran barndom vit som snö, vit som snö
Eran barndom vit som snö, vit som snö
Eran barndom vit som snö
Ska nu smälta ner i tö
Ruttna ner och dö
Ack o ve!

Blott nu minnena finns kvar, finns kvar
Blott minnena finns kvar, finns kvar
Blott nu minnena finns kvar
Från era sista lyckliga dar
Nej nu har ni inga kvar,
Ack o ve!

Detta är en avskedslåt, avskedslåt
Detta är en avskedslåt, avskedslåt
Detta är en avskedslåt
Brist nu gärna ut i gråt
Men livet kan vi inget göra åt
Ack o ve!


Sjungen på den stora dagen, tillägnad  de sötaste av systrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar