Etiketter

torsdag 16 september 2010

Eller är det onsdag idag?

Jag vet inte! Och jag tänker inte kolla upp det. Det är som det är som det är. Precis så är det.

Yskä, nuha ja lapsia. Saker som har upptagit min dag. Försöker kurera mig , nej inte från barnen, med sömn, ecinaforce och pirkkas ljuuvliga läsk-C-vitaminbrustabletter och igår det finska teet. Finskt te, ai mitääää? Ja, det var Arfikanskt rooibos med en skvätt purfinsk kossu i. Värmande och renande, jag sov gott. Men det krävs ännu mer till för att en förkylning som denna skall retirera. För hem och fosterland, nu tar jag en kopp varm svartvinbärssaft.


Idag lekte jag paparazzi med katten. Den fattade direkt grejen och gömde sig för kameran på alla möjliga olika sätt. Crazy utekatt, inomhus. Helt omöjlig att få på bild. som ett spöke nästan. Sen somnade den och jag fick några bra pics att skicka till aftonbladet. Nånsin sett en katt sova såhär?
Det är lite mot mina principer att ta bild på ett djur bara för att det är gulligt, som djur i allmänhet. Men jag förstår grejen lite bättre nu. Det är sånt här man gör när man borde diska.



Bisous!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar