Etiketter

tisdag 21 september 2010

Ulkona sataa vettä mutta sydässä aurinko paistaa

Nykommen hem från Kuopio. Vinkade just av Oskar från perrongen och han gled iväg tillbaka hem till Helsingfors efter en snabbvisit hos mig här i Keskisuomi. Igår kom han hit till familjen och han hälsade på familjen, och väckte genast barnens förtjusning. (En sån fin kar jag har!)  Vi lagade mat och badade rökbastu på kvällen. Idag for vi till Kuopio och drack kaffe en lång stund på Kaneli och åt grekisk mat på nån gata. Shoppade loss lite på aleksi gjorde jag, mössfynd! Och nya kuulukkeet har jag köpt. Om det nu heter så. Musikpluggar, with xtra bass! Hans visit muntrade upp mig mycket nu mitt i sjukdeppen, drog mig ur snorträsket så att säga, så nu känner jag mig piggare än jag gjort på flera dagar. Och gladare! Nu är det bara tre veckor tills vi ses igen! :)/:(

Sett på realityserien Kungarna på Tylösand förresten?  Jag har kollat lite. Genomsjukt! Jag tycker serien är löjlig, omoralisk, verklighetsförvrängande och FEL. Men ändå kan jag inte säga att jag inte tycker det är kul att kolla på.

Pft, ja iallafall. Jag retirerar nu. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar