Etiketter

tisdag 28 september 2010

ENERGY BABY

Åååh jag mår så bra! Min flunsa börjar gå över och jag har fått alla grejer på G! Träning och kurs och dagssysslor fungerar nu som de ska.

I helgen träffade jag en av Riikas bekanta som bor här i närheten. Hon visade sig liksom mig vara ute efter en joggingpartner så vi lade ihop ett och ett som ska bli joggingturer på lördagar och i söndags var jag på latinoaerobic i Nilsiä. Wuhu!

Även igår var jag i Nilsiä, fast denna gång på finska-kurs. Det är för tyskar som vill lära sig finska och finnar som vill lära sig tyska. Dessa specialarrangemang från engelska till finska (eng istället för tyska) blev det inte mycket av, eftersom mina tyskakunskaper visade sig vara bättre än många finnars där i gruppen. Så konversationen var en blandning av tyska-finska och svenska, och alla kunde förstå varandra. Undervisningen gick till så att vi blev uppdelade i grupper, blandat med tyskar och finnar, och sedan fick vi språkuppgifter som vi löste tillsammans.

Nu ska jag laga mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar