Etiketter

måndag 25 oktober 2010

Fortfarande roligt att vara här, men...

06.40 Klockan ringer, pigg och glad stiger jag upp och plockar fram frukost och kokar te, tänder ett ljus och öppnar Kunzelmann&Kunzelmann, denna morgons mysbok. Knäpptyst i stugan, barnen sover och föräldrarna är på jobb.

06.45 UÄÄÄÄÄÄH, ISIIIIII UUUÄÄÄÄH (Snyft, jag saknar pappa). Mysmorgonen varade ovanligt länge idag.

06.50 Alla vakna men fortfarande i sängs, hälften har gråtit en skvätt. Lillflickan sitter i mitt knä och pratar.

07.15 Gör franska flätor på flickorna. Alla vill ha, och två ska det vara.

07.30 Allvarsam protest från den yngsta för att hon inte får tugga på sin systers nya flöjt. Stirrar argt på mig, river ur flätan ur håret, fortsätter protesten med att riva ur kläder ur soffan. Jag neutraliserar bomben av irritation med likgiltighet och lite provokation, funkar alltid. Så jag sliter ut allt ur soffan och lägger det i en hög på golvet så det inte finns mer att göra där. Hon glömmer sin protest och börjar städa upp högen.

07.45 Pappa kommer. Den som saknade sin pappa slutar nu tjuta. Finally.

08.30 Alla kläder är på, alla är i bilen. Nice. Jag lägger mig och sover i tre timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar