Etiketter

söndag 24 oktober 2010

Barnaskrik och jäkelskap

Hej och hå, tillbaka i Juankoski. Läget är helt enligt rubriken, men det känns ändå riktigt bra och roligt att vara här igen.

På tåget idag fick jag bänksällskap av en trevlig typ, så jag fick god användning av min svenskfinska. Tre av fyra tågresor mellan siilinjärvi och Helsingfors har jag hamnat bredvid  i Kuopio till läkare studerande jämnåriga-ish, så även denna gång. Det måste alltså finnas bra mycket läkare i den staden. Ett tryggt ställe.

Imorn börjar the real deal : arbete igen. Upp kl 06.30, ranskalaisletit, aamiainen, pestä hampaat och en minä haluuuuu. Sedan the Voice på TV, en trevlig bok och Finskalaisryhmä på kvällen. Wuuh, c u tmrrow!

Godnatt!

BTW, nån har varit in i mitt rum och lagt nya lakan i min säng och ställt en flaska jaffa på mitt skrivbord. Suspicious, fest igår?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar