Etiketter

torsdag 28 oktober 2010

Kirpparinpelko

Idag berättade jag för byggubbarna om min största loppis-skräck. Att glömma nånting man haft på sig inne i loppisen bland alla andra gamla prylar, och sedan bli tvungen att skamsen smyga in igen och snatta tillbaka det, hederlig som man är! Eller, ska man gå och köpa tillbaka det? Hur skulle du gjort? Rodnande säga "EEEHH jag tror jag glömde den hära...." Och gubbarna, när jag berättade, nickar instämmande och kisade lite med ena ögat, på sitt savoländska vis.  Haha, tänka sig bara, savomännen vet hur det är att gå på loppis! Så förtjusande!:)

Det var allt för idag!


Godnatt alla individer!

2 kommentarer:

  1. Imponerande att du

    1) lyckades komma på något kul att säga
    2) som passade in i sammanhanget
    3) kunde formulera det på finska
    4) och tillräckligt snabbt innan chansen gått dig ur händerna
    5) gjorde dig förstådd

    Beundransvärt!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Det är ett minnesvärt tillfälle faktiskt, som jag påminner mig om i svåra stunder.

    SvaraRadera