Etiketter

tisdag 23 november 2010

Forts. Mitä sinusta tulee isona?

Som sagt, det är svårt att välja. En vän till mig skrev att det finns så mycket att välja på, men helst skulle hon inte göra nåt alls. Det är tvärt emot mig, men båda problemen kräver samma medicin.

Och det medicin som kan behövas är mycket inspiration.  Media= word! (Är du med mig?) Alltså intryck, intryck, intryck, och det ska vara bra sådana. Intryck kan ge en en riktig rejäl kick som gör att man ser hela ens liv spelas upp för en, precis så som man vill ha det.

Här är några tips på några bra filmer jag sett på sistone, som kan vara ett lagom soft sätt att inspireras på.


Coco Before Chanel. Coco's liv och karriärsbana från sömmerska till moderevolutionär och Chanel's grundare. Fantastiskt vacker film, på franska!


The Social Network. Facebook's grundande och utveckling. Vem får inte lust att starta eget efter denna?

The Factory Girl. En något annorlunda film om pop-art-ikonen Andy Warhol. Intressant film, samtidigt som det var en viss besvikelse att se vilken douche bag den killen faktiskt var.

Ett fjärde tips är att faktiskt se filmerna. Kan hända att de inte är något för dig, jag vet inte om en pubertal  15 åring har så stort intresse i Chanel, men då är det faktiskt bara att stänga av. Hoppas de faller någon i smaken iaf!


Sedan har jag hittat en rad fina bloggar också, rankar dom imorn. Nu bär det av till skidspåret!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar