Etiketter

tisdag 2 november 2010

Hummus

Av de resterande kikärterna från gårdagen, 700 gram, så har jag en sats hummus på gång, vilken blev på hälft, för från stavmixern kom mystisk rök och snurrbladen ville inte riktigt snurra. Så blir det när man gör som nån (Riikka) säger; "PAINA, PAINA" (för att inte ärtorna skulle flyga runt hela köket, som när jag gjorde på eget sätt). Tur som var så hade vi elektriker på kaffe som sade att, anna se vaan olla, låt den bara vara en stund, och sen skulle man kunna använda den igen. Får se om jag vågar röra den.

Dagens ord: Huusholli. HAHA. Jag slutar aldrig förbluffas!

Hummus: Kikärtor, olivolja, vitlök, salt, peppar, spiskummin, tahini, lite vatten (annars kan din stavimixer gå samma öde till mötes som min, utbränning.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar