Etiketter

måndag 13 december 2010

Måndag

Jag har hittat en kakbit i min divan. Och ja, jag åt upp den.

Just har jag lagt ner de första grejerna i rullväskan. Saker som jag helt klart inte kommer behöva denna vecka, och som jag inte haft någon som helst användning av här. Såsom: kalla tygsneakers, strumpbyxor, shorts,  skjortor och ett par klackskor. Irrelevanta saker att ta med sig till östra Finland, som om det var Tunisienvinter och arken låg runt hörnet på en denna natursköna plats två mil från civilisationen och tre månader sedan plusgrader. Nog är man ålänning.

Ikväll har föräldrarna varit borta på möbelanskaffning, och jag har varit hemma med barnen. När Mp3n (ämpeekolme) ändå var ansluten till högtalarna passade jag på att underhålla med musik. Jag spelade först lite barnvänlig Antti Tuisku, vilket tydligen var för tråkigt, tackar högre makter för det. Det visade sig att dessa barn och jag delar musiksmak, allt mellan Chromeo, Stacey Kent och Sahara Hotnights gick hem. Så en high5 på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar