Etiketter

torsdag 27 januari 2011

Jeansrumpans pris

Tänkvärt

Vad är realkostnaden för de perfekta märkesjeansen från slutrean?

Utgå från att i slutreahögen finns tusen olika jeansvarianter, runt den gräver djungellagen-jeansmammor vilda fattiga studenter, och det är till provrummen.


Jag omvandlar pengar till det egentligt dyrbaraste vi har: tid, räknat utifrån en tio-euros timlön



planering av besök och köp 0,5h
2 stadsbesök à 6 €= 0,6 h
1h i affären/ besök= 2 h
trötthet= 2h (spenderad på vila)
hasktid (i väntan på bussen)= 1h
saker man köpt i väntan på bussen 15 €=1,5h
jeanskostnad 30€ = 3 h

tot: 8,6 h

 8,6 h av min tid har detta nyköp kostat mig. Om man är av den typen som får dåligt självförtroende av att prova jeans framför provrumspegeln i jeans som likt en tandkrämstub trycker upp låren ovanför byxlinningen, så då får man ytterligare lägga till ca 8640 timmar man lagt ner på att stärka sitt självförtroende sedan senaste storrea-jeansköp, förra året. Då är billiga jeans inte billiga längre.

Själv klarade jag mig med med en 8,6 timmars investering denna gången, en arbetsdag investerad i den perfekta rumpan i de perfekta jeansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar