Etiketter

onsdag 26 januari 2011

Jag ville sjunga lite gospel

Jag är nyss hemkommen från ett inträdesprov till Gospelkören Good News. Jag var chill, helt avslappnad och oförberedd. Jag trodde de skulle testa vilken stämma som gällde för mig och sen skulle jag ansluta mig till körens gemenskap och tillsammans skulle vi uträtta stordåd. Förväntningar är en sak, men livet en helt annan. In i en stor sal med mig, med ouppsjungen vinterkall röst precis efter att jag fått veta att det var en blodig verklighet därinne i provsalen. Alla kommer inte in. Men jag höll mig lugn. Och blev kallt ratad av den grymma juryn. (Som nu i själva verket är typ divinieigt underbart trevliga).

Anledningar:
Jag dansade inte medan jag sjöng

Jag andas för mycket enligt klassisk sångteknik.


Alltså:
Jag borde varit mer Andrés Ésteche, och mindre sånglärare Björn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar